Skąd bierze się witamina d3

Setki naukowców zgadza się, że dieta wegańska przynosi szereg korzyści zdrowotnych, w tym niższe ryzyko cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, zapalenia stawów i chorób serca. Niestety, kiedy eliminujemy główne grupy pokarmowe, weganie ryzykują utratę kluczowych mikroelementów w naszej diecie. Kiedy skończysz czytać ten artykuł, będziesz samozwańczym ekspertem i będziesz w stanie edukować swoich wegańskich przyjaciół na ten temat.

Źródła wegańskiej witaminy D3

wegańska witamina D3 ze spirulinąBędziesz wiedział, skąd go wziąć, ile spożywać i dlaczego jest to tak ważne dla naszego organizmu. Czy wiesz, że ponad 1 miliard ludzi na całym świecie ma obecnie nieoptymalne poziomy witaminy D? Nie chcesz dołączyć do tej statystyki. Na szczęście przy odrobinie wiedzy, trochę słońca lub suplementu witaminy D możesz tego uniknąć. Witamina D, znana jako witamina słoneczna, jest jednym z 24 mikroskładników odżywczych niezbędnych dla przetrwania człowieka. Jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach, co oznacza, że ​​dobrze rozpuszcza się w tłuszczach lub olejach, więc dla szybszego, bardziej wydajnego wchłaniania najlepiej spożywa się ją z pokarmami takimi jak awokado, orzechy, nasiona i oleje. Ta witamina jest niezbędna, ponieważ pozwala naszemu ciału wchłaniać wapń, który wspiera naszą strukturę szkieletową i funkcje. Witamina D odgrywa również dużą rolę w rozwoju i wzroście komórek. Witamina D występuje w pięciu postaciach, ale w organizmie spotykane są tylko dwie formy: Witamina D2 i Witamina D3. Skoncentrujemy się na tych postaciach; wegańska witamina D3 ze spiruliną występuje w grzybach (ale tylko wtedy, gdy są uprawiane w świetle UV, ponieważ większość jest uprawiana w ciemności) i wzbogaconej żywności (w której dodaje się suplement), takiej jak sok pomarańczowy, płatki zbożowe i mleko roślinne . Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać swoje etykiety. Witamina D3 znajduje się w produktach nie przyjaznych dla wegan, takich jak tłuste ryby, wątroba, żółtka jaj i masło.

Na szczęście istnieją dwa inne sposoby na uzyskanie witaminy D3, które nie obejmują poświęcenia etyki: suplementy i promienie słoneczne. Zasadniczo witamina D3 jest tak ważna dla naszego przetrwania, że ​​nasze ciało wytwarza ją samo – ale jest pewien haczyk. Możemy produkować te rzeczy tylko wtedy, gdy wystawimy nasze ciało na odpowiednie światło słoneczne. Kiedy nasz organizm pochłania światło UV, uruchamia syntezę witaminy D3. Chcemy jeść nasze składniki odżywcze… kiedy tylko możemy.